Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..

salam..in the name of Allah, da most greatest, da most merciful..

lame btol x mnulis..mgkin xde idea nk tulis..or ape yg nk di luahkan xsesuai pd tmptnya..


saye sakit perot dan penat..
br blik dr bndung ni..bwk sedara jln2..lps exm mental emosional aritu, tros x dpt berehat wpun skjap..stress pn ade..silap2 bley jd Acute Stress Disorder..da la exam susah..exam mne la yg sng kn..ni br exam dunia, blom lagi exam akhirat..pikir pnye pikir,rse diri ni cm x amik berat pn exam akhirat tu nnti..byk sgt lagha nya..byk sgt alpa nya..mcm dunia ni adalah selamanya..



"apakah manusia mengira, bahawa Kami tidak akan mengumpulkannya(kembali) tulang belulangnya" (3) "(Bahkan) Kami mampu menyusun kembali jari-jemari mereka dengan sempurna"(4) "Tetapi manusia terus menerus berbuat maksiat" (5)
Al-Qiyamah : ayat 3-5


rse tertampar di mimpi mse dpt tafsir surah ini pd mse daurah raya aritu..terkesan!! rse hidup ini sgt tidak lame..dgn mcm2 musibah dan bencana yg berlaku di jakarta ni, mcm2 ramalan mengatakan hari kiamat da dekat..abis, xkan aku xde ppe perasaan tntg kenyataan itu? mmg la x bley nk prcaya sgt rumours tu as hari kiamat tu rahsia Allah yang menguasai langit dan Bumi..yg mengetahui yg terang dan sembunyi..tp kan kita wajib percaya Kiamat itu akan terjadi..walau kapan pn..itu pn kalau smpt jumpe Kiamat..kalu ajal dtg lbih awl cne..exam dunia (medic) aku sgup bgun mlm tuk study..abis xkan exam akhirat(soal jwb dgn malaikat) aku xsgup bgun mlm utk qiyamulail..ujian dgn Allah tu..Allah tuhan kita..Allah pemilik nyawa kita.. Kalau Allah nk terbalik kan Bumi pn tnpa turunkan gempa pd Bumi pn Dia mampu..tapi Dia yang Maha Penyayang.. byk sgt mse tuk study yg Allah bagi..tp aku bley leka lagi..x buat persiapan ape2 bertemu Allah..teringat kate2 murabbi dulu, "tak kan kita nk jmpe Allah dlm keadaan compang camping.. kan lg bes kalau kita smart n stylo sket dpn Allah" nmpk sperti ayat yg x serius, tapi percayalah itu membezakan antara mrk yg beriman dan mrk yg mungkar..

" Dan tidak ada suatu negeri pun(yg durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari Kiamat atau Kami siksa penduduknya dgn siksa yg sgt keras. Yang demikian itu telah tertulis di dlm Kitab (Luh Mahfuz)"


(17:58)


lps peristiwa gempa berlaku, mak abah n family laen mule risau..ade yg byk2 kali pesan suro jge diri..jgn tnjuk sgt identiti Malaysia..ade yg smpi suro balik je mesia smbung je kt U sane..hehe..mcm2! xpela mak2 n ayh2 sekalian..kami di sini berlindung dgn Allah..jd mintak jgn la risau sgt..hnya kami mintak doakan keselamatan kami di sini je..mereka2 yg mengancam xdpt buat ppe tnpa izin Allah..kalau ppe blaku pn itu adalah hukuman dr Allah, bkn dr mereka..n tntg ajal, itu juga di tangan Allah..kalau tlh di takdirkan utk mati, lari ke mane2 pn andai tiba mase akan mati juga..mgkin dr pengancam tu kami boley lari, tpi kalu ketentuan Allah da smpi, kita mmg x boley lari..

"(Dialah) tuhan timur dan barat, tidak ada tuhan selain Dia, maka jadikanlah Dia sbg pelindung"
(73:9)

*sye suka tafsir surah(al-muzammil) ini..


lg 1 sy nk umum kn sye g dftar msuk 1 lg universiti lain..selain trisakti..selain medic..klas stat esok..x saba nk jumpe dosen2 baru n kwn2 baru..haha..nnt sye cite lgi psl universiti sye ni k..



byk btol open house smpena syawal ni..bes2..haha..mkn byk sgt..bgus pd spe yg wt open house..bley berkgsi nikmat n rezeki yg Allah bagi..smbil membantu mereka yg kesusahan..seperti anak2 jpa yg da kontang ni..huhu..tp sriusly mmg rezki Allah x pnh putus..ade je bntuan dlm keadaan xsdr..cume kite je x bersyukur..


" Dan Allah melebihkan sebagian kamu atas sebagian yg lain dlm hal rezeki, tetapi org yang di lebihkan (rezekinya itu) tidak mau memberikan rezekinya kpd para hamba sahaya yg mereka miliki, sehingga mereka sama-sama(merasakan) rezeki itu. Mengapa mereka mengingkari nikmat Allah?"
Al-Nahl : ayt 71

lagi stu nk umum kn cik kin da de hp baru..pewit..bley wi-fi lg seih..camera 3.2 mpxl lagi.. da upto date da kin skang..dulu k.ain slalo tgor suro tukar hp..tp stil kalah ngn k.ain sbb hp k.ain bley touch skrin..hua3.. btw kin de kekasih baru..hot lagi..jap..nk tnjuk gambar..haha (i suke capub kn u cik kin..huhu)


haha..xboley besa2 ltk gmba pakwe cik kin..npe die mr papa ron..sian twit xnmpk muke die dlm gmba..sye suke! hehe..

dalam sibuk mengisi kekosongan hati ni..teringat keje murabbi..alamak..tringat omwork yg murabbi bagi..kne refresh 20 hadis pertama ni..aritu da hafal, lme x refresh lgsg lupe..trgat mse jd imam dgn dayah nk bce surah al-waqiah yg dulu pernah sye hafal..tp tbe2 x igt xsmpi 20 ayt pn..terok nye..=( da lme x berliqa'..rndu sgt nk cuci hati ni..berkumpul n lihat smgat kwn2..sian murabbi..die sgt bz skng..nmpknye bkn die sorg kne tarbiyah dzatiyah..tp kami pn da kene start berdikari...

"menghafal itu mudah, tapi untuk menjaga nya amat susah"
(para tahfiz)


saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget