Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..


salam..

hidup saya lately ni serabut sikit..

nak cari obat di jakarta..

nak cari kekuatan sepanjang ramadhan..

adik saya bg contoh.. prof die cakap...

org kaya bagi sedekah dgn org miskin bersedekah mestilah nilai nya berbeza..
org kaya byk duit..beri duit bukan masalah untuk mereka..
tapi miskin byk pahala... dalam keadaan kekurangan, mujahadah mereka sgt besar..

saya byk kekurangan.. banyak je benda yang boley saya salahkan..

orang lain mungkin mempunyai bi'ah sgt bagus.. berada dgn org2 yang faham ape yang mereka sedang lakukan.

tidak terlalu terjebak dgn hal2 dunia, ada orang yang dekat untuk ingatkan dgn 'tamparan hebat'

tapi org yg dalam kekurangan..kalau dia mujahadah atas bende yang dia x mampu mesti nilai dia lebih besar kan..

walaupun selalu jatuh.. rasa cm xkuat..

teros merangkak.. teros mengengsot..

kalau bkn karena Dia.. mungkin dah rasa x mampu..

Allah.. susah nya menjadi ahli syurgaMu..

susahnya menjadi para pensyahid di jalanMu..

masing2 cube selamatkan diri mereka sendiri..

semantap mana pun mereka..

tiada rasa akan rasa sudah selamat dgn perhitungan Allah..

xkan nak mengharapkan mereka..


penat kan bila org dekat ngn kita borak tentang hal dunia.. dan kita rasa rimas n nak je cakap, boley x jgn asyik cakap bende ni je.. tapi kita terpaksa tahan je kuat2..

dunia ini sementara.. tapi sungguh boley menghanyutkan saya.. nauzubillah..


p/s : ingin mengisi petrol banyak2..




Para sahabat  bertanya,

 " Wahai Ali kenapa engkau tidak jadi membunuh lawanmu", 

dengan tenang Ali menjawab, 

"Pada mulanya aku akan membunuhnya karena ingin mencari ridha Allah, melaksanakan perintah Allah, tetapi disaat dia sempat meludahi wajahku, aku sangat marah dan malu sekali, namun disaat menahan kemarahan itu aku ingat kalau aku teruskan membunuhnya, aku membunuhnya tidak lagi kerana perintah Allah tetapi membunuhnya karena kemarahan dan kebencian,serta didorong melepaskan rasa malu, takut saya pekerjaanku tidak diterima disisi Allah, karena itu aku tarik lagi pedangku dari lehernya"

 jawab Ali bin Abi Thalib
(subhanaAllah Ali.. detail nya engkau mengkaji keikhlasan amalmu..)

entah kenape kisah ini jadi satu tamparan untuk saya lately ni..
bila kita rasa segala ape kita lakukan sikit2 dah terpesong dari Lillahitaala..
cepat2 jauhi atau tinggalkan..
walaupun sgt2 susah kita untuk lakukan..
tinggalkan lah karena Allah..
please tinggalkan..

sgt besar maknanya untuk saya ketika ini.. 
seorang dai' memang sgt perlu amal yang 'bersih'..
supaya tidak jadi seperti kesah gunung tihamah..
dimana amal sebesar gunung tihamah hancur menjadi debu..
dek karena tidak ikhlasnya kita dalam segala amalam..
nauzubillah..

p/s : bila men DF recheck balik sama ada kita membawa dia kpd kita atau kpd Allah..




saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget