Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..

salam..
modul kardiovaskular ini, saya agak kabut sket..
stress,stress and stress...malas,malas and malas..
mungkin exm utm lmbt sgt kot..so lepak2 lg b4 tu..syukur result msih ok2 lg..
hmm,xpe..uam ni sye mndapat smngat baru dan merasa lebey tenang..(smile)


tarbiyah berjalan sperti biasa..skng aku dah de adik2 yg nk kne jage dan take care..
xley maen2 n buang mse lg..adik2 ini ibarat cermin bg aku..
kalau sumthing wrong happened kt dorg, mksudnye there r sumthing i have to take note bout myself..
kekurangan diri di tafakur kembali..br 2x perjumpaan dah rse syg pd mereka..
smoga aku dan mereka dpt berlari bersama-sama..


adik2..semo tunduk muke..huhu..trase hot cm sye..


lantas sseorg menegur aku..


"kena pndai kawal emosi bile jumpe adik2..wpun dlm keadaan marah..
lg 1 kalu nk bergurau tu boley tp jgn smpi kene menipu..
adik2 tu perhati kn kita..nnt dorg akn ikot pe yg kite buat..
jd berhati-hatilah.."


trime kasih..sunggoh aku hargai kata-kata itu..
teguran seperti inilah yg mmbuatkan aku menampar pipi..
kmbali memuhasabah diri..
buang sgala karat jahiliyah dan cacat cela..


sorg lg teman berbicara..

"shut up!! put ur mouth aside..put ur best foot forward for Islam.."
kurangkan bercakap..banyakkan berkerja..


las wik sorg teman aku xsehat..siannye kt die..
kena suspect denggi..trombosit rndh gile..
tgk muke die,tgk bdn die..lemah je..
kalu la aku bley gantikan tmpt die..
atau amik sket kesakitan yg die rse..

inilah kemanisan ukhwah..
kita turut merasai ape yg sahabat itu sdg rse kn..
smoga cpt smbuh..


semalam..
di saat malam itu hening dan sunyi..aku ditegur oleh Allah dgn teguran yg amat manis dan lembut..
seriusly even dat things was rely hurt but da love frm Allah is very pure..
Dia menegur ku dgn cara yg aku mmpu terima..
Dia menegur di saat aku memerlukan-Nya..
Dia menegur di saat aku meminta petunjuk-Nya..
Dia menegur kerana kasih dan cinta-Nya..

teguran itu buat aku x dpt lelapkan mata..
lantas aku bgun dr katil pergi mengadap-Nya..
mengadu kesedihan dan meminta kekuatan..
rindu rsenye saat berinteraksi dgn Allah sperti ini..



semalam..aku fikirkn aku x mmpu..aku fikir aku akn jatuh..
tp saat aku bgun pagi..aku dpt rse 1 perasaan yg berbeda..
berasa lapangnya dada ini..redha nya diri ini dgn ape yg ditentukan-Nya..
syukur sgt2..namun kenangan lama kdg kala terpancar di ingatan..
tapi baek kamu jauh dr sye dr jauh dr Tuhan kn..

saya doakan kamu kuat dan bahagia..=)

paham ke..apetah yg aku melalut...huhu

looking 4wrd to 30th april..my whole family is coming..YEAY!!!!huhu..
saya nk bg layanan VVIP kpd mereka.. =)
ppe pn exam uam sbtu ni..xley maen2 deih..
ingat kamu blaja krn apa..btolkan niat,luruskan hati..
smoga Allah permudahkan..

study yuk..=)


(tampalan br di dinding..(share)



p/s : kin n dayah kne denda hafal surah sbb dpt result utm lg tinggi dr sye..huhu..bes2!!)


Free Signature Generator







4 curhat:

pelik gile denda cantu..hahaha

dibun,
kenapa susah sangat nk hapal hadith?

dibun,
rindunya nak pergi sana

dibun,
cuti ini aku ada kija banyak

dibun,
ak taktau nak selit masa kat mana nak pegi sana

dibun,
rindu....

salam dibun.. Allah itu sangat menyayangi dan sentiasa mengingati kita tapi terkadang kita yg melupakanNya.. kita mencariNya hanya pada saat diperlukan.. Allah menegur segala perbuatan kita agar kita kembali kepadaNya,mengabdikan diri hanya untukNya.. segalanya hanya untuk diriNya..kita hanya hamba padaNYa.. be tough n terusakn mentarbiyah diri..klu ade masalah meh la share..=)teruskan dengan semangat n azam baru..semangat yuk!!

to yana..
aku merindui kamu juga..sunggoh!
marilah ke sini..
nnt boley kite jln2 lg..
n kamu msk kn nasi ayam..
ga ppa dieh..
setelkn dulu kerja2 ko k..

"maka apabila engkau tlh selesai(dr suatu urusan), tetaplah bekerja keras (utk urusan yg laen)..(94:7)

dayah: thnks tuk peringatan..
marilah slalo igt kn aku..
smoga kita sme2 x lalai..
wpun di hempas ombak dan angin..=)

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget