Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..

salam..
in the name of Allah..da most powerful and da greatest


" dib, maksu ckp jgn klua rumah..dorg bom2 hotel kt sne"
dpt msg mak jam 10 pg time kuliah..tp cm xrse ppe sbb rse aman je kt kampus aritu..

mak sgt risau..smpai xboley tdo mlm tu.mak suro cal..tp credit tgl sikit..mak tnye hotel tu dkt ke dgn tmpt ktorg..risau btol mak..sye plak jd risau bile mak risau..hehe..
tp smpt msg mak..

" ktorg ok je kt cini..dun wori"


ape hikmah dan pengajaran dari peristiwa bom yg berlaku di jakarta pd hari jumaat, 17 Julai..

hati manusia yg hidup..akan sgt sensitif dgn kejadian ini..hati yg hidup langsung dpt memahami isyarat dr Sang Pencipta.. peristiwa ni bkn stakat bncana alam..tp ada prkara yg lby besar dan pnting..hati yg celik akn menyedari Yang Maha Esa sdg mmberi teguran..mgkin ada ssuatu yg Dia suro kite renungkan..bkn mksud bom turun di jakarta..amaran ini hanya untuk org di jakarta..tp sedarlah ia utk semo umat manusia..bahawa kite sdg terleka dan terbuai dgn keindahan dunia...berita pengeboman ini diketahui smpi ke seluruh pelusuk dunia..smpaikan Manchester United pn tawu..kalu x mrk x tangguh kan lwatan ke jakarta..sbb mrk takot! kalau kite msih x takot kn Allah, mksudnye kite lagi trok dr mereka..

untungnya bg mereka yg berfikir..



dahsyat sungguh peristiwa tu..smpi indon isytihar kn darurat..semo org dinasihatkan tidak klua..tp mrk yg mengenali sifat Allah akn sdr ini adalah satu teguran yg sgt lembut dr Maha Esa..Allah itu pemilik dunia ini, jika Dia mahukan bumi ini diterbalikkan, Dia mmpu tnpa perlukan bantuan malaikat..Kalau Dia mahu menggangkat gunung dan menimbus manusia yg ingkar, Dia mampu..lihat sje pd kisah2 umah Nabi yg dulu..kisah umat Nabi Nuh yg dihancurkan semuanya dgn banjir besar..kisah kaum Samud,kaum Ad, dan lain2..tapi sifat Ar-Rahman dan Ar-Rahim Si Pencipta membuatkan peristiwa itu x sedahsyat catatan sejarah yg dahulu.. ini br bencana biasa.. x terbayang bagaimana dahsyat nya hari kiamat yg disebut-sebut dlm al-Quran..(insaff)


dari buku Manhaj Hidup Muslim..


apabila kita percaya bahawa Allah bukanlah penindas dan bila kita percaya bahawa balasan kepatuhan kepada Allah tidak mungkin berupa kehinaan, maka kita semua harus mengakui bahawa ada sesuatu yang salah dalam pengakuan kita sebagai orang-orang muslim. walaupun dalam daftar penduduk, kita tercatat sebagai orang-orang Muslim, tetapi Allah tidak memberikan penilaian berdasarkan keaslian daftar penduduk yang dikeluarkan pemerintah. Allah punya pejabat sendiri. Kita harus mencari dalam daftar-Nya untuk melihat nama kita termasuk dalam kelompok hamba-hambaNya yang patuh ataukah dalam kelompok yang tidak patuh?


hidupkan hati..celik kn mata hati..dgn iman dan zikrullah..melihat sgala yg berlaku adalah dr Allah semata-mata..spy mnjadikan kita hamba yg redha dan x merungut..

mari teman bersama dibun kita muhasabah diri..

Free Signature Generator




p/s: nk tergelak bile pikir kami kne tipu dgn anak indonesia ni..bile die kate bom itu akibat gabenur indonesia, fauzi bowo mati di tembak..punye la kami percaya..sbb fauzi tu amat familiar dan femes..mgkin fans die yg bwt hal ni..rupenye cite itu x benar..nasib die msg mntak maaf..rupenye die pn kne tpu dgn kwn2 die..hehe..






0 curhat:

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget