Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..



tetibe rindu kan murabbi-murabbi saya dulu.. 

yang banyak bersabar..

dalam mendidik diri..


sepanjang diari tarbiyah saya..

ada dua murabbi hebat yang pernah menghalakan tarbiyah saya..

setiap mereka menerima diri saya seadanya..

rebel nya saya, degil nya saya..



dan berdiri nya saya di sini..

semua adalah karena mereka berdua..

walaupun saya x sehebat mana..

tapi secara peribadi saya akui mereka murabbi berjaya..


rasa rindu dengan sifat keibuan mereka..

sabarnya mereka, bijaknya mereka..

dalam menyusun tarbiyah saya, dakwah di jakarta..

bila mereka tiada...

baru terasa kehilangan..kerinduan saat kami berlari bersama..

mereka mengajak saya berlari bersama..

bukan hanya mengikut dan menurut kata..


pada masa ini..

murabbi ibarat rakan dakwah saya..

kami berkongsi rasa dan bertukar pendapat..

tentang anak2 nya yang baru..

itulah kualiti seorang murabbi..

tidak meletakkan dirinya lebih atas daripada mutaraabi..

dan sedia belajar dari anak2 nya..


bersyukurlah ukhti..

ada yang sudi menjadi murabbi..

masih ada yang sudi menghabiskan masa dan fikiran nya..

demi membentuk kita..

mencari masa sibuk dia untuk mengusrahkan kita..

membelakangkan hatinya untuk melihat kita berjaya..

muhasabah diri nya untuk setiap kata2 yang dia lontarkan pada kita..

susah..tidak mudah..


jadilah murabbi..

maka, kita akan rasai..



p/s: setiap murabbi adalah kelebihan dan kekurangan masing2..






1 curhat:

rindu murabbi murabbi yang pernah memimpin tangan ini juga :'(

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget