Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..

"wahai umat manusia, inilah diberikan satu misal perbandingan, maka dengarlah mengenainya dgn bersunguh-sungguh. Sebenarnya mereka yg kamu seru dan sembah yang lain drpd Allah itu, tidak sekali-kali akan dpt mencipta seekor lalat walaupun mereka berhimpun beramai-ramai utk membuatnya; dan jika lalat itu mengambil sesuatu dari mereka, mereka tidak dpt mengambilnya balik daripadanya. (Kedua-duanya lemah belaka), lemah yg meminta dan lemah yg diminta. Mereka (yg kafir dan musyrik) itu tidak menghormati Allah menurut penghormatan yg selayaknya (sebagaimana yg ditetapkan-Nya)

surah al Haj :
ayat 73-74




info tentang lalat
(in case spe2 x tau)

para penyelidik ilmu entomologi tlh mendedahkan bahawa lalat dibekalkan dgn kelenjar air liur yg panjang dan mempunyai air liur yg amat banyak. Apabila lalat mengambil ssuatu makanan, air liur di keluarkan dgn cepat bg menukarnya segera kpd bhn lain (as kite tau air liur sndri ade byk enzim). sekiranya lalat mengambil sesuatu daripada kita dan kita mahu mengambil nya semula seperti asalnya, dgn cara membunuh lalat, kita tidak akan menjumpai benda tersebut krn ia telah bertukar kpd bahan lain..
kite telah dipermainkan oleh lalat..hua3

wah! lalat lebih hebat.. =)


sape2 x paham.. ade guide tuk anda..
  • sile bace berulang-ulang kali..atau
  • bukak buku tauhid zindani (page 232)..atau
  • goggle cari tntg lalat..
knpe sye post psl ni..
  • sbb sye tertarik dgn info ini..
  • sbb sye rse manusia tu x la sehebat mane..(hnya ada akal yg kdg2 x digunekan dgn betol pun)
  • bile sye tgk lalat sejak tu, sye akn ckp subhanallah..

pesanan penaja..

manusia itu ade ups n downs..jgn terlalu yakin anda berada di atas tanpa sedar org2 di bawah anda sdg berusaha gigih untuk memintas anda..kdg2 bkn sbb anda kurang atau malas, tapi org di bawah telah melakukan suatu yg luar biase drpd apa yg anda lakukan..






0 curhat:

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget