Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..



alhamdulillah..
masih di beri nafas..
walaupun suatu saat rasa seperti nyawa ini di hujung tanduk..
kalau itu hakikatnya..
mestilah saya orang yang paling menyesal..

" dan Aku bersumpah demi jiwa yang menyesali " (75:2)

dapat tarbiyah besar dari jogja..
selalo pulang dgn hati gembira..
tapi kali ni pulang dalam keadaan menahan sakit..

dengan hati yang hampir2 tidak mahu ke sana..
rupanya Allah mengkehendaki saya berada di situ..
karena di tempat itu telah tertulis takdir saya..
mendapat ole-ole spesel dari Allah..
suatu benda yang tidak prnah saya sangka..
rasa sekelip mata je..
Jika Dia kehendaki, maka jadilah..

sakitnya hanya Allah tahu..
walau tidak banyak luka..
namun lebam2 diseluruh badan serius menganggu..
tapi dakwah ini mengajar saya tidak menjadi manja..
harus tegar dan kuat..
maka, saya lawan semua rasa itu..
saya lawan rasa fobia dan trauma..
karena kesakitan tidaklah segah mana..
berbanding sahabat yang putus telinga nya..

setiap kesakitan itu penuh hikmah..
bersyukur ketika kejadian saya di kelilingi akhwat..
yang xhenti-henti ingatkan diri kembalikan kpd Allah..
yang membandingkan luka saya seperti kulit berganti kulit terkena api neraka..
luka itu hanya di sebahagian kecil tempat saja..
cuma menjadi lbey parah karena berada di sendi siku..
karena sering perlu melakukan pergerakan..
lembik kan..

doakan..doakan..doakan..
semoga ia menjadi penawar dosa.. =)

p/s : saya mengharungi kejadian ini dgn rakan akhwat yang paling lama saya kenal.. 
duduk sebelah dalam kelas.. berdiri sebaris dalam saff sama.. dan jatuh seperti nangka busuk bersama.. =p
x cukup swit ke tu..hehe



2 curhat:

salam dib, sakit lagi ke?
hehe tapi takpalah kalau sakit tu boleh hapuskan dosa seperti daun-daun yang berguguran. best kan tu?

dah lah kena kerja, tahan sakit lagi. sabar yea dib :)

salam yana..

awal2 skali nk mintak maaf sbb tidak menunaikan tanggungjawab sbg pembonceng motor dgn baik..
xpasal2 kne cium tanah kita.. =p

hasil akhir bkn berapa lama kita sembuh..
tapi berapa banyak tarbiyah kita da dapat...
*wink *wink.. =)

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget