Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..




salam..

bangun pagi dgn plan yg tlh di rencana.. walaupun plan nk klua jalan jauh2 dgn sahabat handai trpakse di cancel dgn sdey nye.. xpe..Allah is da best planner..

bukak2 emel sye dpt email dr sorg kakak yg mula2 skali mmbentuk saya mnjadi askar Allah.. kakak y sye sgt rspect dgn kerje dakwah yg x pernah berhenti dan berehat.. nk kate pelik pn ade sebab kakak ni x pernah kenal erti penat.. bile saye bace email kakak ni.. tros tibe2 sye rse sgt rindu dgn kenangan yg dulu.. semua kenangan di mana saya baru bertatih dan merangkak dalam kerje besar ini.. di mana mungkin pada masa tu kakak ini melihat sye macam mana saye melihat adik2 saye sekarang... kdg2 sye rse kakak ni xtreme jugak..hua2.. tapi saye tau die nk kami mnjadi 'potostat' kpd dia atau lebih hebat drpd dia..

saye boleh kata saye mnjadi sebaik ini kerana didikan kakak ini.. saye ingat lagi mse sye tgh down.. kakak ini mst dapat instinct yg saya tgh down.. die mst buzz saye kt ym n tanye 'pekaba dik'.. then die korek slow2 smpai la sye dgn rela hati crite pd dia..dan semua nasihat die, saya ingat sampai skang dan mnjadi buah kilas bila adik2 sye plak bile tgh down..saya ingat lagi mase tahun pertama besday saya di jakarta ni..kakak ni tibe2 memberi hadiah pada saya.. tapi bukan saja2 tapi dgn tujuan dakwah.. terharu kot..

skang dia da x pegang saya.. tapi dia bagi pada sorg kakak yg hebat jugak.. yg saya kagumi ilmu dan sifat tenang dia dalam menyelesaikan bbrapa perkara.. saya sgt suka cara kakak ni.. dulu rase sgt segan dgn dia tapi lame2 rase makin sayang plak..hehe..(alamak terreveal)..saya rse sgt beruntung dikurniakan dua org "cikgu" yg berbeza cara tapi satu dr segi semangat dan matlamat... serius sye rase sgt2 beruntung.. sejak kakak da x pegang saya mmg saya pn dah lama x borak dgn dia.. tgk dia sgt buzy dgn kerje sbg doctor.. tgk dia buzy turun sana turun sini untuk menyebarkan haruman risalah Allah ini.. lama2 sye jadi makin segan dgn dia.. ingat dia da x ingat saye..hehe.. tetibe rase terharu nak menangis satu tempayan lak bila dia emel sye scra pribadi tadi..hehe..

jazakillah kak.. =) xtau akk ade talent atau ape.. semo kata2 akk xkesah la emel ke, YM ke, atau ucapan besday ke atau materi akk ke..mmg ade class..hoho.. boley tros smpi ke hati..



p/s: sebenarnya rase nk letak email tu kt cni.. tapi x maula..hehe

0 curhat:

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget