Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..

salam.. dgn nama Allah.. tiada Ilah selain Allah..


saye nk tulis tentang bnde lain act.. da de dlm kapla otak da tadi.. tgl nk susun ayat je.. tibe2 mood sye hilang tuk tulis post itu ~~


sejak2 akhir2 ni saya rse sayu je.. melihat rakan2 seperjuangan sibuk merencana program cuti di malaysia nanti.. jeles nye bila mereka dgn rancak dan semangat buat plan yg baek punyaa.. ok fine! saye jeles n sayu.. bile tiap kali meeting atau jmpe kwn2.. bila tgk je tarikh dorg nk buat program, saye rase sgt frus..sebab saye tidak berada di KL pada waktu itu.. tibe2 rase x bes nye pndah Kedah.. saye dah la x familiar sgt jalan kt Kedah.. cane nk bwk kete sane ke sini.. nak jumpe sister semua.. dahla x de tenet kt umah baru tu.. cane nk update dgn kwn2.. or nk buat usrah online ke.. nasib ade Radix Fried Chicken (RFC).. itu je la spesel nye Kedah ni (promote..promote)...saye bukan merungut..saye mengadu ni.. tolong la dengar...


saye nk pegi program mukhayam 5-7hb Mac.. tapi saya da beli tiket balik penang 4hb pagi.. =( saye nk join brigade KL pegi Rumah Sakinah..tmpat wanita2 yg pernah terlanjur.. saya nk pegi KTT 27-28 feb.. tapi saya rase cm x de chnce je sbb tarikh dorg nk pegi tu saya belom balik Mesia.. kt Utara ni saya nak pegi daurah kt Jitra 26-28 hb.. tapi saya belom balik malaysia lagi.. saye nak pegi ACMS nak pegi rumah sister, nak join liqa perak, nak join semua.. tengok! banyak kan program yg dorg ade.. tiap kali dgr tarikh, rse sdey nye sebab saye xde kt KL atau blom balik Mesia lagi.. =(


rase cm nak travel naek bas.. pegi Terengganu ke Johor ke untuk join dorg.. rase cm nak jalan2 di Kedah n Penang..nk explore jalan n transport awam yg ade kt sane.. rse nak jalan2 cari cyber cafe.. sng sket nak usrah online and update crite.. rase nak share byk cite dgn mak n family.. nak jadi anak yg rajin n tolong mak slalo.. bior mak trkejut dan hampir  xkenal itu anak dia..hehe..


murabbi, tlg la bagi kami tugas tuk habiskan baca buku ape2 n hafal surah pape.. saya xnak hafal lagu baru bile balik umah nanti..





















     kwn2.. saye jeles      (full stop)




p/s : yeay! timah nak tunggu saye balik baru nk buat liqa.. =)

6 curhat:

kedah best ape. aku tau bas kulim. haaa~
tu la dib, aku pun terfikir. bila aku nak jaga tok aku kat kedah aku selalu rasa nak balik kl sebab nak gi daurah. tapi itulah nak tau jugak transport ape2 nk guna klu nak gerak kan. hmm..

ok dib. bila ko da mahir, gtau aku kay/
senang sikit nanti klu aku kena jaga tok aku, xde la aku macam risau nak blk kl cepat2..

dibun..jgn la rase tak best kat kedah..xplore kedah tuh abes abesan..t saye dtg , bley la putar2 kedah..=)t g la ziarah umah tmah, bawak mak dibun skali..hehe..

take care,study lek lok tok sp...=)

er..mgkn awak leh lakukan sumthg pada gmbr tu.
cam tak patut je

o..ye. nak ckp kat cni. tak kesah kat mane pun kita. tapi kena igt allah is the best planner, kat mane kita dicampakkan kat bumi allah tu adalh terbaik buat kita. mungkin di kaw itu, tenaga kita, masa kita lebih baik dicurahkan di situ. mgkin tenaga kita, masa kita sangat diperlukan di situ. mngkin juga adalah satu didikan allah supaya kita jgn menunggu bulan jatuh ke riba. jalan dakwah tu tak senang. mungkin dikedah tu, dapat byk lagi pahala. sebab kena g kuar dari tenet. g kuar cari mad'u dll. who noes rite? tak dinafikan kat kl mudah je nak buat pe2, nak join pe2. why not kita buat juga di kedah meriah sama. plan la macam2. jgn kalah. mane2 tmpat pun ada ruang utk rasa seronok dalam 'bekerja'. jgn mengeluh ya. tak bek. bersabar.

maafla jika ada kata2 yg tak patot. sekadar mengingatkan diri juga.

to liyana..

saye berazam utk mengenal kedah dgn mendalam..
nnt aku da pakar kite bley g daurah kt utara same2..hehe

to dayah..

aah..cm biase..nk bwk mak knl dgn kwn2 kt utara plak..sng nk klua pasni..huhu..

kpd anonymous..

jazakillah ats peringatan..
post ini hnya mengeluarkan pe prasaan dan terbuku di hati..
tiada niat untuk x bersyukur..
sbb saya tahu de hikmah di sebalik semo ini..

kena mujahadah lebiy sket pasni!! ;)

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget