Grieve Not !

no matter what barriers stand in your way, never lose sight of your goal..



salam..

dalam otak sibuk ingat name2 cacing dan obat2.. banyak nya bahan!! pelik org ckp modul ni boley naek banyak..xpe..yg pntg kne konsisten.. frens tlg doakan saye.. =)

dua tiga hari ni saya slalo pikirkan tntg seorg kawan saye.. aritu die ym sye bgtau tntg msalah dan keluhan die.. ade kaitan dgn penyakit yg pernah sye blaja dulu.. die siap link satu web ni suro saye bce.. katanye, ciri2 penyakit ni ade sebijik dgn dia.. so sye pn mntak la die keluhkan segala yang dia rase..

bile saye habis dgr semo.. ada lah bbrape kemungkinan diagnosa yg sy pikir kan..tapi saye x brape sure sgt act. tapi x kesah la pape pn.. tapi segala bnde yg dia keluhkan kn saya buat saya risau kan dia.. sangat risau.. saya boleh merasai ape yg die rasa.. n saya akui die sdg menghadapi saat2 sukar sekarang ni... saya hanya boleh nasihatkan bberapa perkara yg patot.. dan suro dia pegi jmpe doktor n mntak nasihat.. mntak obat.. byk2 tahajud dan mntak Allah setelkan semo masalah dia.. dia mengadu yg die hari2 bce mathurat, baca Quran dan buat tahajud slalo tapi gejala2 tu x hilang jugak.. sabar la sahabat! bkn slh ayat Allah.. hanya belom mse nye lagi.. saya cakap ngnn die troskan buat semo tu.. sbb itu obat segala penyakit..

bile mse free saye slalo teringat psl die.. saye boley cakap kalau la saye xamik short sem atau x ade exm nx wik.. atau la modul y sye sdg amik ni xberat.. konpem saya akan pegi jumpe n lawat dia..konpem! saya x cakap ni sbb nk menunjukkan saya sahabat yg baik..tapi saya akan buat kalau sye nak.. mmg mse tu hati sgt x tenteram pkir kan dia..pe tah lagi ade cuti maulud nabi n weekend pn xde klas.. saye pernah trpikir untuk ke sana.. tapi xpe la mntak tlg org lain yg x berhalangan..

saya tahu dia sdg keseorangan.. saya tahu die segan kalau org lain tahu msalah dia.. saya sgt paham perasaan yg dia alami sekarang.. saya tahu die perlukan sokongan dan semangat.. bukan kata2 yg menyalahkan diri dia.. sperti 'kau jgn la pikir sgt' atau 'xde pe la..kau je rse cm tu kot'... saya tahu die x suke pe yg sdg berlaku pd dia.. tapi bersabarlah sahabat.. troskan bertahan.. n saye xnak ape yg burok yg berlaku pd dia.. sebab saya tau komplikasi yg mgkin akan berlaku kalau keadaan die mkin trok.. ya Allah, tolong lindungi dia dari  perkara2 yg xelok..


[mohonlah pertolongan dgn sabar dan solat]


smoga slps dia lepas semo ujian ni..
dia mnjadi lebih kuat dr sebelomnya..
saya akn doakan die..

saya sdg kerinduan..
rindu pada sosok tubuh yang agung..
yang sgt ingin saya jumpe..
sgt rindu Rasulullah..  
=(

0 curhat:

Post a Comment

saye penyeru..

saye penyeru..
fulltime abid and khalif

mission

mission
berlari dan pas baton

bloggers.com

Followers

dibun's fans


ShoutMix chat widget